Cara Singkirkan Lemak Bra dengan Pantas


picture: healthhandoverpage


Masalah lemak dikawasan tepi dada dengan bahasa lain bra bulge memang terjadi 90 peratus pada wanita. Banyak peroduk yang dijual dipasaran  hanya mampu menghilangkan masalah itu dengan pantas tetapi tidak mampu menghilangkan ia secara kekal. Masalah ini juga berpunca pada pemilihan bra yang tidak tepat pada ukur lilit dada. Mahu pun penggunaan bra yang mempunyai 3 cangkuk pun kadangkala hanya penyelesaian yang sementara. Masalah ini juga terjadi pada golongan lelaki yang memiliki masalah berat badan berlebihan .Terdapat senaman yang mampu menyingkirkan lemak pada bahagian tersebut.



1. SHOULDER PRESS /BEBAN PADA BAHU

Beban pada kedua belah bahu. Angkat beban / dumbell pada permulaan 2.5 kg dan seterusnya 5 kg mengikut kemampuan. Lakukan sebanyak 3 set disertakan setiap set sebanyak 10 kali . Senaman ini mampu menguatkan pergelangan tangan , otot lengan serta bahu. Senaman ini boleh dilakukan di gym mahu pun dirumah.


2. TRICEP ECTENSION


Senaman ini amat berkesan dengan kaedah mengangkat dumbell secara kebelakang. Senaman ini juga dapat membantu lengan bawah lengan menjadi cantik dan berbantuk selain menghilangkan lemak dibra. lakukan sebanyak 3 set dan setiap set sebanyak 10 ganda. Lakukan selama 3 bulan secara konsisten jika mahu result yang baik.







Selain senaman diatas, terdapat senaman lain yang dapat membantu masalah anda. Lakukan dengan alatan yang berat dan mampu diangkat oleh badan. Senaman ini amat mudah dan boleh dilakukan didalam rumah.



Cara Singkirkan Lemak Bra dengan Pantas Cara Singkirkan Lemak Bra dengan Pantas Reviewed by resepi on 8:29 PM Rating: 5
Reviewed by on Rating: 5
Powered by Blogger.