Kisah Adam Hilang 5.4KG selama 14 hari berpuasa



Hai Salam semua, saya Adam (nama samaran) hehehe...

Saya ingin kongsikan dimana berat saya turun dari hari pertama puasa sehingga hari ke -14 ramadhan. anyway saya tidak lah tekun sangat ikut ape yang boleh dan tidak boleh dimakan tetapi saya buat ikut kemampuan diri sendiri. Jika payah sangat ingin ikut menu yang disarankan saya memang tidak akan ikut samasekali.
Anyway ni saya kongsikan antara menu yang saya amalkan ketika berbuka dan sahur

Menu pertama
Sahur - Salad kobis dan brokoli (cicah mayonis)
Berbuka- Kari ayam seketul dan daging bakar

Menu kedua
Sahur - Minum milo (stick) je secawan dan air masak 2 cawan
Berbuka - rangka ayam goreng dengan tongkeng ayam

Menu ketiga
Sahur- Salad carrot dengan kobis (cicah sos cili n mayonis)
Berbuka- Ayam goreng 2 ketul

Menu keempat
Sahur - seasoned seaweed + kuih kacang tumbuk  (ala rumpai laur tu) dok org jepun makan ngan sushi
Berbuka- Kari daging.

mesti korang akan kate boleh ke makan kacang, minum milo...dan sebagainya....?.. sbb tu saya diet ikut kemampuan diri sendiri...jika tidak mampu saya x akan ikut..dan saya memerlukan sedikit gula utk tenaga saya bekerja disiang hari. antara bebab kekadang berat susah nak turun adalah STRESS... kekadang org stress mase diet sbb bnyak tidak boleh dimakan.. sebab tu kekadang diet tidak menjadi atau lambat untuk turun... anyway korang pepandailah nak ukur menu dibadan sendiri...kalu dah tahu benda tu mmg boleh menggemukkan elak elakkanlah.. x semua org perfect...
Ingat mesti minum air secukupnya sekurangnya 1 liter sehari. bye uolss...semoga info ni bermanfaat... saya doakan korang semua dapat bentuk badan ideal raya ni...selamat berpuasa dan beramal...

Kisah Adam Hilang 5.4KG selama 14 hari berpuasa Kisah Adam Hilang 5.4KG selama 14 hari berpuasa Reviewed by resepi on 4:23 AM Rating: 5
Reviewed by on Rating: 5
Powered by Blogger.